Zakelijk bloggen is misschien wel het beste wat je op je website kunt doen om meer leads te genereren. Door middel van zakelijke blogs kun je:
- laten zien dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen in de markt;
- laten zien dat je een autoriteit bent binnen je vakgebied;
- Google laten zien dat je site organisch is / leeft en regelmatig voorzien wordt van nieuwe content.
De meeste SEO tools geven ook niet voor niets aan dat het hebben van een blog op een website een pluspunt is. Het ontbreken ervan wordt juist als negatief voor je SEO gezien.
En last but not least, onze webredacteuren houden bij het schrijven van zakelijke blogs ook rekening met de richtlijnen van Google voor de beste vindbaarheid van de content. Die richtlijnen zijn geen keiharde eisen meer, maar als je ze volledig negeert doet dat je vindbaarheid geen goed.
Buyer persona’s
Vanuit de content strategie schrijven we de zakelijke blogs gericht op je potentiële klanten. We beantwoorden in de zakelijke blogs de vragen die leven binnen je doelgroep.
Customer journey
We schrijven blogs die inhoud hebben en vragen beantwoorden die spelen tijdens de fase waarin de potentiële klant zich bevindt in het aankoopproces.
Conversie
Zakelijke blogs hebben een doel (los van zoekmachine optimalisatie). Wij schrijven zakelijke blogs gericht op conversie. Of dat nu het delen van het blog door de lezer op social media is, het reageren op een blog, het inschrijven voor de e-mail nieuwsbrief of het downloaden van een whitepaper is.