• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Contenticiteit

Contenticiteit

Meer bezoekers en conversie door authentieke content.

  • Online PR & Linkbuilding
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Linkbuilding strategie
    • Backlinks kopen
  • Content creatie
    • Content strategie
    • Webteksten
    • Zakelijk bloggen
  • Labels
  • Blog
  • Ons verhaal
  • Contact
  • Show Search
Hide Search

SEO scan

Bij Contenticiteit maken we gratis een grondige analyse van je website met een SEO scan om te bepalen hoe goed jouw website op dit moment presteert en waar jouw kansen liggen om gevonden te worden in de zoekmachine zoals Google. Het is een scan om de sterke en zwakke punten van je website bloot te leggen en we geven je handvaten om jouw website te verbeteren. Interesse? Vul dan onderstaand formulier in.

Inhoudsopgave

    • Contact
  • Wat is een SEO scan?
  • Hoe doe ik zelf een SEO scan?
  • Stap 1 SEO analyse: on page
  • Stap 2: Off-page SEO analyse
  • Stap 3: technische SEO scan
    • Vergeet je web vitals niet in de SEO analyse

Contact

Wat is een SEO scan?

In onze SEO scan bekijken we alle belangrijke pijlers die te maken hebben met SEO. Dit zijn:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Met onze scan leggen we de pijnpunten bloot van jouw website. We bekijken grondig hoe jou content eruit ziet en of deze verbetering nodig heeft. Door middel van een technische check bekijken we onder andere of je website snel genoeg is, op zowel desktop als de mobiele variant. Daarnaast checken we ook je backlinkprofiel ten opzichte van jouw concurrenten. We geven je ook direct handvaten om hiermee aan de slag te gaan.

Hoe doe ik zelf een SEO scan?

Ga je liever zelf aan de slag met het doen van een SEO scan? Dan nemen we je hieronder mee in het doen van een SEO scan van jouw website.

Stap 1 SEO analyse: on page

Kies een zoekwoord dat voor jouw bedrijf of onderneming belangrijk is en die veel geld oplevert. Ga met dit zoekwoord aan de slag.

Meta titel & meta omschrijving– Staat het zoekwoord in de SEO titel en in om de meta omschrijving?
– Is het aantrekkelijk om op te klikken?
Inhoud & structuur– Past de pagina bij de zoekintentie van de bezoeker?
– Waar is de bezoeker écht naar op zoek?
– Heb jij logische H1 en H2 tags toegevoegd aan jouw pagina?
H1 kopEen h1 kop gebruik je maar 1x op de pagina en is hier het belangrijkste zoekwoord in verwerkt?
H2 koppenVergelijk deze met een paragraaf. Via deze kop van de paragraaf laat je zien waar deze over gaat. Verwerk hier het zoekwoord in of een synoniem van het zoekwoord
E.E.A.TIs de informatie geschreven door een expert door ervaring en laat je zien dat je autoriteit bent op je vakgebied? En hoe betrouwbaar is de content die je hebt geschreven?
NavigatieIn hoeveel klikken kan de gebruiker bij de diepste pagina komen? Hoe dichter een pagina bij de homepage staat, hoe meer de pagina van waarde wordt voorzien.
Interne linksMaak je voldoende gebruik van interne links om de gebruiker en Google te laten zien voor welk zoekwoord ze op welke pagina moeten zijn?
IndelingVergelijk jouw website of webshop met een winkel. Hoe heb jij de schappen ingedeeld en is dit logisch voor de gebruiker en Google?

Stap 2: Off-page SEO analyse

Off-page SEO draait om het backlinkprofiel van je website. Wij vinden dit één van de belangrijkste onderdelen van SEO. Zorg voor een goede linkbuilding strategie.

Breng je linkprofiel in kaartWelke websites linken naar jouw website?
Analyseer je linkprofielControleer alle backlinks. Hoe betrouwbaar zijn de website en hoe ziet het backlinkprofiel eruit? Welke risico backlinks kom je tegen?

Bij het analyseren van jouw backlinkprofiel van de website is het noodzakelijk om te bekijken uit wat voor soort backlinks het profiel bestaat. Neem onderstaande zaken mee in jouw beoordeling van het backlinkprofiel:

  • Zijn het verschillende IP adressen? Het is belangrijk dat de backlinks komen van verschillende eigenaren.
  • Zijn de backlinks Follow of No Follow? Wij houden een percentage aan van 90% follow links en 10% no follow links voor de betrouwbaarheid van het backlinkprofiel.
  • Hoe hard groeit het linkprofiel? Het is beter om 10 maanden 10 links te plaatsen dan in één maand 100 links.
  • Wordt er gebruikt gemaakt van verschillende ankerteksten en ziet dit er natuurlijk uit?
  • Wat zijn de statistieken van de website? Denk dan aan Domain Authority en Domain Raiting.
  • Vanaf welke landen komen de backlinks?

Stap 3: technische SEO scan

Maak als eerst een gratis account aan bij Search Console. Google crawlt dagelijks miljarden websites. Door middel van het crawlen brengt Google alle websites en pagina’s in kaart. Door het gebruik van Search Console achterhaal je hoe goed jouw eigen website is opgebouwd.

  • Welke fouten worden aangegeven in Google Search Console?
  • Hoe vaak wordt jouw website vertoond en op welk zoekwoord is dat?
  • Hoeveel klikken genereer je naar jouw website en op welk zoekwoord is dat?
  • Wat is het percentage dat doorklikt naar jouw website?
CrawlfoutenAls Google een pagina niet meer kan vinden ontstaat er een 404 fout. Door deze fout verspil je crawlbudget en kan het langer duren voor Google de juiste pagina’s wél kan vinden.
LaadtijdHoe goed is de laadsnelheid op zowel desktop als mobiele versie? Hoe sneller jouw website laadt, hoe leuker Google dat vindt.

Vergeet je web vitals niet in de SEO analyse

Dit zijn een aantal factoren die Google meeneemt om de technische kwaliteit van jouw website te meten. Dit kan je checken op: https://pagespeed.web.dev/

LCP (Largest Contentful Paint)Laadt jouw grootste element op de website binnen 2.5 seconden?
FID (First Input Delay)Gebeurt de eerste interactie op je website en de reactie van je website binnen 100 milliseconden?
CLS (Cumulatieve Layout Shift)Hoe vaak is er een verschuiving van de lay out op je pagina door bijvoorbeeld een afbeelding die plotseling wordt geladen en de rest van de pagina naar beneden schuift?

Wij zijn heel benieuwd hoe jij het stappenplan hebt ervaren van onze SEO scan. Kom je er toch niet helemaal zelf uit? Dan doen wij dat graag voor je! Zoekmachine optimalisatie is ook een vak apart maar niet meer weg te denken!

Primaire Sidebar

Informatie

  • Zoekmachine Optimalisatie
  • Website Analyse
  • Linkbuilding strategie
  • Blog laten schrijven
  • Backlinks kopen
  • SEO scan
  • Linkbuilding uitbesteden
  • SEO tekstschrijver
  • Storytelling

Laatste blogs

google op smartphone linkbuilding-tips

Linkbuilding tips voor beginners

roadmap - wat zijn backlinks

Wat zijn backlinks?

Eigen labels

Bij Contenticiteit hebben we een aantal premium websites in diverse niches. Via deze websites je doelgroep bereiken of werken aan je SEO? Bekijk onze labels.

Domeinnaam nodig?

Wist je dat je via ons ook prachtige domeinnamen kunt scoren? Kijk voor een overzicht op DomeinOpties.nl

Explore more

Projecten Ons verhaal Contact

Footer

Contenticiteit

Online uitgever voor de moderne en resultaatgerichte
marketing manager / seo specialist.

Copyright © 2025 · Contenticiteit / Algemene voorwaarden

Socials & Contact

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter
  • Linkbuilding uitbesteden
  • Backlinks kopen
  • SEO tekstschrijver
  • Website Analyse
  • Zakelijk bloggen