Wil je serieus het juiste publiek bereiken? Dan is een goede content strategie onmisbaar. Zie het als een kapstok waaraan je alle vormen van je content marketing kunt ordenen. Als je strategie staat, weet je precies wie je doelgroep is, waar zij online te vinden zijn en wat ze graag willen zien. Je weet ook wat je zelf te bieden hebt: wat is je verhaal en welk probleem van je klant los je op? Op het kruispunt van die twee elementen ontstaat briljante content die blijft hangen.
Het maken van een goede strategie vraagt in de aanloop tijd en investering. Daarna levert het je juist tijd op. Je doel is duidelijk en alle schakels in het proces kunnen daar pijlsnel op inhaken. Je weet precies welke verhalen je wilt vertellen en op welke kanalen jouw doelgroep zich bevindt. Daardoor ben je beter in staat om bewuste keuzes te maken en een goede planning neer te zetten.
Waarom
We gaan op zoek naar jouw unieke verhaal. Welk probleem los jij op voor je klant en waarom zou een klant juist bij jou willen kopen. Hoe kan content marketing jou daarin ondersteunen?
Wie
We maken je doelgroep inzichtelijk. Wie wil je eigenlijk bereiken? We kijken naar demografische gegevens, functie, karaktereigenschappen en waar je klant tegenaanloopt. Daaruit definiëren we een buyer persona die zelfs een naam en een gezicht krijgt.
Hoe
Content marketing vraag om een strakke planning. Wie neemt welke rol in het proces op zich, welke verhaallijnen zet je uit en wanneer plaats je wat op welk kanaal? Onze content strategie maakt dat allemaal helder.