Verhalen overtuigen. Meer dan cijfers en weetjes of lappen tekst vol argumenten waarom jij de beste bent. Verhalen triggeren emoties die verbindingen leggen, waardoor de boodschap veel beter overkomt. Dat maakt storytelling marketing enorm geschikt om jouw content boeiend en bindend te maken.
Voor een goed verhaal hoef je echt niet persé een sexy merk als Coca Cola of Apple te zijn. Als is het, eerlijk is eerlijk, misschien wel makkelijker om briljant verhaal te maken als je een product of dienst verkoopt dat tot de verbeelding spreekt. Maar juist de producten en diensten die in eerste instantie niet zo tot de verbeelding spreken, kunnen een goed verhaal gebruiken.
Storytelling marketing bindt. Wij gaan samen met jou op zoek naar het hart van jouw verhaal. We kruipen in de huid van jouw doelgroep en vinden wat voor hen relevant is. Aan de hand daarvan, ontdekken we jouw Unique Selling Point (USP) en vinden we de elementen van je verhaal dat bij jouw overtuiging past en tegelijkertijd jouw doelgroep raakt.
Over ons
Een goede ‘over ons’-pagina vormt de basis van jouw verhaal. Het is de plaats waar je de mogelijkheid hebt om een band te vormen met je bezoekers. Alle andere verhalen ontspinnen vanuit die basis en bevestigen die verbinding nog meer.
Cases
Niets laat de toepassing van jouw product of dienst beter zien dan een case. Goede storytelling marketing toepassen in een case helpt je zich in te leven in zijn of haar probleem en hoe jij dat probleem oplost.
Whitepapers
Whitepapers zijn tijdloos en kunnen op veel verschillende manieren ingezet worden. Je kunt leads helpen om een goede beslissing te nemen of bijvoorbeeld extra waarde bieden voor je bestaande klanten. Storytelling marketing maakt je whitepapers aantrekkelijk en prettig leesbaar.