Een whitepaper is een uitgebreid document met objectieve relevante informatie op basis waarvan de lezer een beslissing kan nemen over een product of dienst (zie ook de beschrijving in Wikipedia).
In een whitepaper prijs je dus niet jezelf of je organisatie aan, maar maak je prospects bewust van hun probleem en de oplossing daarvoor. Dat jij die oplossing biedt spreekt voor zich en hoeft niet specifiek benoemd te worden.
Met een whitepaper kun je je positie als thought leader in de markt versterken, wat natuurlijk een belangrijk doel van je contentmarketing is.
Whitepapers bestaan meestal uit circa 10 pagina’s en worden geleverd in .pdf formaat (opgemaakt in de huisstijl).
Thought leader
Laat zien dat je kennis hebt van de problemen van je doelgroep en reik ze de oplossingen aan. Met onze whitepapers word je een (nog grotere) autoriteit.
Marketing automation
Laat je bezoekers whitepapers downloaden in ruil voor hun e-mailadres. Versterk daarna de relatie met die groep prospects door marketing automation in te zetten.
Bewustwording
Laat je prospect zich bewuster worden van zijn probleem en jouw oplossingen. Zonder te vervallen in verkoop -en reclametechnieken natuurlijk