E-mailmarketing is onderdeel van één van de laatste stappen in de customer journey. Een e-mail nieuwsbrief wordt door 20-60% van de ontvangers gelezen, die aantallen liggen op social media veel lager. Inschrijven op de nieuwsbrief is niet voor niets één van de belangrijkste conversie-doelen op je website.
Goede e-mailmarketing genereert meer omzet en uitschrijvingen moeten daarom zoveel mogelijk voorkomen worden. Onze webredacteuren verzorgen authentieke e-mail nieuwsbrieven en zetten de puntjes op de i door rekening te houden met:
- open rates
- relevantie
- conversie
- de beste verzendmomenten
E-mailmarketing stopt niet bij het creatieproces. Door de resultaten te meten en analyseren kan het proces steeds meer op de doelgroep worden afgesteld, voor een optimale conversie. Onze webredacteuren adviseren waar nodig welke veranderingen gewenst zijn.
Segmenteren
Segmenteren zorgt voor een nog hogere conversie op e-mailmarketing. De vorm van segmenteren is afhankelijk van de combinatie tussen organisatie, product, dienst en doelgroep. Onze content marketeers geven gespecialiseerd advies op welke wijze segmentatie de conversie kan verhogen.
Customer Journey
Relevante en authentieke content maakt van een bezoeker een klant. Door rekening te houden met de verschillende stappen in de customer journey, verhoogt de online conversie. E-mailmarketing is vaak één van de laatste stappen in de customer journey. Tijd om door middel van briljante content te boeien en binden, dus!
Content strategie
Als je echt zeker wilt weten dat je geen conversies meer misloopt, kies je voor e-mailmarketing in combinatie met Content strategie. De content kan doelgericht gemaakt worden op de combinatie van de unieke meerwaarde van jouw organisatie in combinatie met de wensen en informatiebehoefte van de specifieke doelgroepen.