• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Contenticiteit

Contenticiteit

Meer bezoekers en conversie door authentieke content.

  • Online PR & Linkbuilding
  • Labels
  • Blog
  • Ons verhaal
  • Contact
  • Show Search
Hide Search
eenheid principe cialdini

Cialdini’s 7e principe van overtuigen

Vrijwel iedereen die bezig is met conversie kent de 6 principes van overtuigen van Cialdini:

  • Sociale bewijskracht
  • Autoriteit
  • Schaarste
  • Commitment en consistentie
  • Sympathie
  • Wederkerigheid

Tot voor kort hield Cialdini ook vol dat er maar 6 waren, maar met de komst van zijn nieuwe boek Pre-Suasion is er de onthulling van het 7e principe: eenheid. Helaas klinkt het in het Engels een stuk lekkerder: Unity

Waarom nu pas een nieuw principe?

Cialdini geeft toe dat hij het 7e principe eigenlijk al die tijd over het hoofd heeft gezien. Ja mensen, we moeten allemaal onze presentaties en blogs aan gaan passen met dit 7e principe.

Wat houdt dat nieuwe principe dan in?

Met ‘eenheid’ doelt Cialdini op de situatie waarin zowel de beïnvloeder als de beïnvloede persoon uit dezelfde groep komen. Hoe meer we iemand als een van ons zien, hoe groter de kans is dat we door die persoon beïnvloed (kunnen) worden.

Deze eenheid manifesteert zich volgens Cialdini het sterkst binnen een gezin / familie. Cialdini heeft dit ook getest door zowel studenten als hun ouders een vragenlijst in te laten vullen. De respons bij de studenten was enorm, de ouders lieten het afweten. Na enige tijd vroeg Cialdini hetzelfde van de studenten en hun ouders, met het verschil dat de studenten een punt extra zouden krijgen als de ouders de vragenlijst in zouden vullen. Het aantal ouders wat de vragenlijst nu invulden was vele malen groter dan bij de eerste test.

Eenheid verwerken in je content

Een voorbeeld van het toepassen van het principe van eenheid is Warren Buffet die investeerders ooit beïnvloedde door de volgende zin in een brief te gebruiken “I will tell you what I would say to my family”.

Los van familie kun je natuurlijk het principe van eenheid ook goed gebruiken door in te spelen op zaken als ras, geslacht, locatie, etc..

Gepubliceerd op:
6 september 2016

Categories: Conversie optimalisatieTags: Cialdini

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Cialdini’s zevende principe – Nina van Gils schreef:
    12 september 2016 om 12:29

    […] Laarman, C. (2016, september 8). Meester psycholoog Cialdini introduceert het 7de beïnlvoedingsprincipe. Opgehaald van Frankwatching Dooley, R. (2016, september 1). Surprise! Cialdini adds 7th principle unity. Opgehaald van Neuroscience Marketing Contenticiteit. (2016, september 6). Cialdini’s 7e principe van overtuigen. Opgehaald van Contenticiteit […]

Primaire Sidebar

Laatste blogs

Contentshock? Pure onzin!

tiktok volgers kopen

TikTok volgers kopen en 4 andere tips om influencer te worden

Zoeken

Eigen labels

Bij Contenticiteit hebben we een aantal premium websites in diverse niches. Via deze websites je doelgroep bereiken of werken aan je SEO? Bekijk onze labels.

Domeinnaam nodig?

Wist je dat je via ons ook prachtige domeinnamen kunt scoren? Kijk voor een overzicht op DomeinOpties.nl

Explore more

Projecten Ons verhaal Contact

Footer

Contenticiteit

Online uitgever voor de moderne en resultaatgerichte
marketing manager / seo specialist.

Copyright © 2023 · Contenticiteit / Algemene voorwaarden

Socials & Contact

  • E-mail
  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS
  • Twitter