Influencer marketing is hot. Iets wat de ouderwetse PR bureaus al eeuwen doorhadden begint nu ook online steeds meer een fenomeen te worden. Van bekende modellen die kleding op hun instagram account promoten tot aan kleinere blogs zoals Sfeer & Comfort, die artikelen schrijven over merken, bedrijven, producten en diensten. Maar ook hele gespecialiseerde blogs over gezondheid zoals bijvoorbeeld Omnino.
Er zijn inmiddels duizenden bloggers in Nederland die hun eigen blog graag beschikbaar stellen voor de promotie van een bedrijf of product. Soms voor een financiële vergoeding, soms voor een betaling in natura. Voor onze eigen klanten zijn we altijd op zoek naar nieuwe ‘influencers’ of ze nou bloggen of vloggen. Als ze maar een autoriteit(je) zijn en redelijk wat bereik hebben. Waar het in onze branche door sommigen al snel weggezet wordt als linkbuilding is het in mijn ogen niet anders dan ouderwetse PR in een nieuw online jasje.
Veel marketeers beginnen deze mening te delen en omdat we in onze branche nou eenmaal graag hippe, nieuwe termen gebruiken wordt er steeds vaker met de term influencer marketing gesmeten.
Maar hoe je het ook noemt en hoe je bloggers en vloggers inzet, het kan heel goed werken. Zo hebben door de inzet van tientallen bloggers voor duizenden extra bezoekers gezorgd op de website van een klant van ons. En bijna 6% van die bezoekers is uiteindelijk in de showroom van deze klant terechtgekomen.
Wil je zelf ook bloggers voor je laten werken? Meer relevante bezoekers op je website? Een zetje omhoog in de rankings van Google? Laat het ons weten!