Zorgvuldig gekozen visuals zijn een aanvulling op de geschreven content. In de meeste gevallen is een website met alleen maar tekstuele componenten minder aantrekkelijk. Visuals hebben een vermakende en verhelderende functie. Door elementen uit de tekst in een visual weer te geven, zal het brein de informatie beter opnemen en onthouden.
Mensen vinden visuals vaak aantrekkelijker dan alleen maar tekst. De snelle social media gebruiker is bijvoorbeeld eerder geneigd visuals te delen. Maak daar gebruik van door infographics, grafieken en screenshots toe te voegen aan je geschreven content.
Vanuit de content strategie zorgen wij voor authentieke visuals die passen bij de buyer persona’s, waardoor de informatie beter kan worden opgenomen en de kans op verspreiding via social media en andere kanalen vergroot.
Fotografie
Professionele foto’s op je website zetten meteen de juiste sfeer neer en completeren je verhaal. Zo zorg je ervoor dat zowel de teksten als het beeldmateriaal één geheel vormen. Bezoekers vinden het prettig om direct op de site de gezichten achter de organisatie te zien.
Video
Video vormt een goede afwisseling met statisch beeldmateriaal en je webteksten. Vertel je bedrijfsfilosofie kort maar krachtig, toon je product of dienst ‘ in actie’ of laat een tevreden klant zijn of haar verhaal op video vertellen. Op online en social kanalen is video een sterke tool om je zichtbaarheid op internet te vergroten.
Animaties
Animaties leggen vereenvoudigd uit hoe producten of dienst werken en nemen vaak niet meer dan een minuut in beslag. Een goede afwisseling met alle tekstuele content op de website. Animaties zijn vaak ook heel geschikt voor gebruik op social media.