Jouw klanten horen liever hoe je kunt helpen dan dat je vertelt dat je de oplossing bent.
Heb jij een geweldig product of dienst en lukt het je maar niet om het aan de man te krijgen? Heb je gebeld, gemaild, advertenties gemaakt en veel geld gespendeerd aan allerlei reclame-uitingen, maar lijkt het allemaal weggegooid tijd en geld? Hoe komt het dat mensen jouw product niet meer weten te vinden, terwijl je zeker weet dat het de beste oplossing zou zijn voor hun probleem?
57% van de customer journey vindt plaats voordat er een gesprek met jouw verkoper is geweest. Namelijk: online. Dankzij de groeiende hoeveelheid aan informatie die op internet te vinden is, kunnen mensen zich al uitgebreid oriënteren voordat de keuze gemaakt wordt.
In de awareness-fase, bedenkt jouw potentiële klant zich dat er een probleem is. Hij of zij gaat online op zoek naar meer informatie daarover. In dat proces stuit hij op een oplossing voor dat probleem. Je potentiële klant zoekt naar meer informatie over de oplossing (research-fase). Vindt hij het interessant? Dan volgt vergelijkingsonderzoek: Wie biedt het aan, waar en tegen welke prijs? Zitten er verschillen tussen de oplossingen? Dat is de evaluation-fase. Als laatste volgt het besluit, op basis van de hiervoor gevonden informatie.
Als je geen informatie biedt in die verschillende stadia van de customer journey, komt jouw potentiële klant in die fases dus niet bij jou terecht.
Wij zorgen voor meer online exposure
Landingspagina’s
Vanuit de contentstrategie schrijven we (seo) webteksten voor je homepage, je dienstenpagina’s en speciale landingspagina’s voor bijv. AdWords of e-mailcampagnes.
Bloggen
Regelmatige nieuwe, unieke content die je bezoekers boeit en bindt is niet alleen goed voor je naamsbekendheid en conversie, maar Google houdt er ook enorm van.
Productomschrijvingen
Het is een vak apart om over een (soms simpel) product een boeiende tekst te schrijven. Toch kan die tekst er in veel gevallen voor zorgen dat de bezoeker over gaat tot een aankoop. En ook hier mag Google niet vergeten worden.